اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
» هیأت اندیشه ورز » نظریه » ساختار » جایگاه و نقش تئوری (مکتب) نظام هدفمند در نظام تعلیم و تربیت –  راه حل پیشگیری از مدرک گرایی
شورای عالی انقلاب فرهنگی
ساختار - آموزش و پرورش - حکمرانی نظریه نظام هدفمند - حوزه و دانشگاه - مکتب شناسی

جایگاه و نقش تئوری (مکتب) نظام هدفمند در نظام تعلیم و تربیت –  راه حل پیشگیری از مدرک گرایی

بهمن 27, 1401 50324

جایگاه و نقش تئوری (مکتب) نظام هدفمند در نظام تعلیم و تربیت –  راه حل پیشگیری از مدرک گرایی

ارزشیابی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک حوزوی و دانشگاهی

اعلام داوطلبی؛ پژوهشگر و نویسنده تئوری(مکتب) نظام هدفمند (http://nezamehadafmand.ir)، سیدحسام سیدحسینی قهه ( خبرگان بدون مدرک حوزه و دانشگاه) برای عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی  ( http://www.farhangoelm.ir )

استعداد یابی و تعیین مدارج علمی و مدارک تحصیلی د ر ساختار نظام آموزش و پرورش(حوزه و دانشگاه) چگونه تعریف گردد و مورد پذیرش واقع شود؟!

شخصیت بوعلی سینا در یادگیری علوم بیشتر باید مورد توجه مجامع علمی(حوزه و دانشگاه و بلاخص آموزش و پرورش) قرارگیرد و الگویی برای ارتقاء ساختارنظام آموزش و پرورش(حوزه و دانشگاه) صورت پذیرد و  خود آموزی دانش جویندگان علم را هم ازقلم نیاندازند – جامعه علمی چنین استعدادهایی را شناسایی و معرف دانش ایشان باشند تا همچون سایر اساتید از دانش آنها در امور مختلف و مرتبط بهره مند شوند و ایشان از حقوق خود برخوردار گردند.

——————————————————————-

پس از چند سال، خانواده عبدالله به بخارا رفت . ابوعلی در آنجا به آموختن زبان عربی و قرآن و ادبیات پرداخت. منطق و مقدمات ریاضی را، درخانه، نزد ابوعدالله ناتلی آموخت، اما در علوم طبیعی و پزشکی استادی نداشت و از راه خود آموزی این دانش ها را فرا گرفت. پس از اندک زمانی، در پزشکی چنان شهرت یافت که پزشکان مشهور به شاگردی نزد او می آمدند .  وی در ده سالگی حافظ  قرآن کریم شد و نزد ابوعبدلله ناتلی منطق و هندسه و نجوم آموخت . هفده ساله بود که برای درمان بیماری نوح بن منصور دعوت شد و او را درمان کرد. به پاداش این خدمت اجازه یافت تا در کتابخانه سلطنتی به مطالعه بپردازد . بر اثر مطالعه کتابهای کم نظیری که در این کتابخانه بود به آگاهیهای تازه ای در زمینه پزشکی و فلسفه دست یافت.

چشم انداز و آینده پژوهی تعیین مدارج علمی و مدارک تحصیلی با محوریت شناخت استعدادها(اهمیت حقوق مالکیت فکری)

هرچند که در جوامع علمی کشورهای مختلف جهان به این مهم پرداخته اند و به میزان سوابق و تجربیات استعدادهای افراد مختلف به تعیین مدارج علمی و مدارک تحصیلی ایشان می پردازند؛لکن اینجانب پیشنهاد می کنم در این خصوص اندیشمندان و علما و مسوولان عزیز گام های بهتر و ارزشمند تری بردارند تا ان‌شاءلله رشد و شکوفایی استعدادها افراد و آبادانی و بالندگی و اقتدار جامعه بشری فراهم شود.

برای داشتن یک ساختار آموزشی نظام مند و هدفمند لازم است تا به تمامی استعدادها در ابعاد گوناگون توجه داشت؛ و همه امکانات رابرای رشد و تعالی استعدادها فراهم نمود.

سیدحسام سیدحسینی قهه

Visits: 1

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

سیدحسام سیدحسینی قهه

جدیدترین اخبار حوزه های متنوع نظریه: کانون‌تفکر (اتاق فکر)، آموزشی و تربیتی، اجتماعی – اقتصادی، پزشکی و طبابت، دفاعی – امنیتی، سیاسی – حکومتی، فقه وحقوق، سخنان کوتاه و کاربردی و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت