جایگاه و نقش تئوری (مکتب) نظام هدفمند در نظام تعلیم و تربیت – راه حل پیشگیری از مدرک گرایی
جایگاه و نقش تئوری (مکتب) نظام هدفمند در نظام تعلیم و تربیت – راه حل پیشگیری از مدرک گرایی
ارزشیابی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک حوزوی و دانشگاهی
اعلام داوطلبی؛ پژوهشگر و نویسنده تئوری(مکتب) نظام هدفمند (http://nezamehadafmand.ir)، سیدحسام سیدحسینی قهه ( خبرگان بدون مدرک حوزه و دانشگاه) برای عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی ( http://www.farhangoelm.ir )
استعداد یابی و تعیین مدارج علمی و مدارک تحصیلی د ر ساختار نظام آموزش و پرورش(حوزه و دانشگاه) چگونه تعریف گردد و مورد پذیرش واقع شود؟!
شخصیت بوعلی سینا در یادگیری علوم بیشتر باید مورد توجه مجامع علمی(حوزه و دانشگاه و بلاخص آموزش و پرورش) قرارگیرد و الگویی برای ارتقاء ساختارنظام آموزش و پرورش(حوزه و دانشگاه) صورت پذیرد و خود آموزی دانش جویندگان علم را هم ازقلم نیاندازند – جامعه علمی چنین استعدادهایی را شناسایی و معرف دانش ایشان باشند تا همچون سایر اساتید از دانش آنها در امور مختلف و مرتبط بهره مند شوند و ایشان از حقوق خود برخوردار گردند.
——————————————————————-
پس از چند سال، خانواده عبدالله به بخارا رفت . ابوعلی در آنجا به آموختن زبان عربی و قرآن و ادبیات پرداخت. منطق و مقدمات ریاضی را، درخانه، نزد ابوعدالله ناتلی آموخت، اما در علوم طبیعی و پزشکی استادی نداشت و از راه خود آموزی این دانش ها را فرا گرفت. پس از اندک زمانی، در پزشکی چنان شهرت یافت که پزشکان مشهور به شاگردی نزد او می آمدند . وی در ده سالگی حافظ قرآن کریم شد و نزد ابوعبدلله ناتلی منطق و هندسه و نجوم آموخت . هفده ساله بود که برای درمان بیماری نوح بن منصور دعوت شد و او را درمان کرد. به پاداش این خدمت اجازه یافت تا در کتابخانه سلطنتی به مطالعه بپردازد . بر اثر مطالعه کتابهای کم نظیری که در این کتابخانه بود به آگاهیهای تازه ای در زمینه پزشکی و فلسفه دست یافت.
چشم انداز و آینده پژوهی تعیین مدارج علمی و مدارک تحصیلی با محوریت شناخت استعدادها(اهمیت حقوق مالکیت فکری)
هرچند که در جوامع علمی کشورهای مختلف جهان به این مهم پرداخته اند و به میزان سوابق و تجربیات استعدادهای افراد مختلف به تعیین مدارج علمی و مدارک تحصیلی ایشان می پردازند؛لکن اینجانب پیشنهاد می کنم در این خصوص اندیشمندان و علما و مسوولان عزیز گام های بهتر و ارزشمند تری بردارند تا انشاءلله رشد و شکوفایی استعدادها افراد و آبادانی و بالندگی و اقتدار جامعه بشری فراهم شود.
برای داشتن یک ساختار آموزشی نظام مند و هدفمند لازم است تا به تمامی استعدادها در ابعاد گوناگون توجه داشت؛ و همه امکانات رابرای رشد و تعالی استعدادها فراهم نمود.
Visits: 12