الگوی سازمانی، هماندیشی هیأت اندیشه ورز
*قابلیت مقاله با محوریت دانش علوم ریاضی و چند بعد نگر مکتبی :
با توجه به توانمندی تئوری ارایه شده در کتاب نظام هدفمند اثر سیدحسام سیدحسینی قهه؛ مقالهای تحت عناوین مختلف (با توجه به اهمیت حقوق مخاطبین صفحه ۲۰ و ۲۱ « ارتباطات ، اطلاع رسانی، بازاریابی » کتاب نظام هدفمند) در همایش ها و جشنواره های گوناگون ارایه گردیده که در همایش ملی تعاون و کار آفرینی ۲۴ و۲۵ مهرماه ۱۳۸۷ این مقاله تحت عنوان «بررسی تعاون و کارآفرینی در دهکده جهانی» در بخش پوستر پذیرفته شده و گواهینامه آنرا دریافت نمودم؛ درﻫﻤﺎﯾﺶ ﻋﻤﻠﯿﺎت رواﻧﯽ،ﻣﻬـﻨﺪﺳﯽ وآﯾﻨﺪه ﭘﮋوﻫﯽ–- ﻣﻌــﺎوﻧـﺖ ﻓـﺮﻫﻨﮕﯽ وﺗﺒـﻠﯿﻐﺎت دﻓـﺎﻋﯽ ﺳﺘﺎد ﮐﻞ ﻧﯿﺮوﻫﺎی ﻣﺴﻠﺢ– اسفند ماه ۱۳۸۷ ، تحت عنوان“راهبرد خنثی سازی عملیات روانی در فرایند آینده پژوهی برای دهکده جهانی” پذیرش و چاپ درچکیده مقالات همایش عملیات روانی،مهندسی وآینده پژوهی؛ مقاله برتر در چهارمین جشنواه وب ایران– بهمن ماه ۱۳۹۰–تحت عنوان ” نگاهی به هستی شناسی وب معنایی از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی” ؛ در همایش اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی – دانشگاه علم و صنعت ایران – دانشکده مهندسی پیشرفت– اسفند ماه ۱۳۹۱– تحت عنوان “نگاهی به اقتصاد مقاومتی و سیاستگذاری انرژی از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی” که توسط کمیته علمی همایش مورد بررسی و پذیرش قرار گرفت؛ در سومین همایش بزرگ علوم و صنایع غذایی – دانشگاه صنعتی اصفهان–شهریور ماه ۱۳۹۴– تحت عنوان “نگاهی به کاربرد فناوری های نوین جهت ارتقاء امنیت غذایی از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی” در بخش پوستر پذیرفته شده و گواهینامه آنرا دریافت نموده است.
ارتباطات، اطلاع رسانی، بازاریابی
در دنیای امروز سعی همه بر این است که دهکده ای جهانی به وجود آورند، البته چگونه و چطور؟! این آرزوی تمام انسانهاست و این موضوع را می توان سرآغاز باب خداشناسی دانست. البته اینجانب در این خصوص نه با حروف و نه با اعداد بلکه با فطرت به این مسأله نگاه می کنم که مواردی از جمله محبت، دوستی و دیگر کمالات انسانی است که همگان به این امر توجه خاص دارند، بدون اینکه حتی به فطرت خود توجهی داشته باشند که این ندای ارتباط از کجاست؟! اگر بیشتر دقت کنیم می بینیم که این ارتباط در تمام آفرینش و در تمام مخلوقات خداوند مشاهده می شود، ارتباط با خدا به راحتی تمام این ارتباطات را میسر می سازد. اگر نظری به خود و اطراف خود بیفکنیم خواهیم یافت که مگر نه این است که همه برای همین ارتباط گرد هم جمع شده اند، امر ارتباطات است که انسانها را کنار هم جمع نموده، البته این عبارت مقدس (ارتباطات) اصل نیازهای مادی و معنوی بشری است که امر واضحی است، البته محصولات و خدمات نیز در خصوص رفع نیازهای بشر و بهبود رفاه انسانها به همدیگر مرتبط هستند. حال انسان چگونه می تواند از این الطاف و برکات الهی استفاده بهینه را ببرد؟!
باید تمام عواملی که نیازی را به وجود می آورند را بررسی نمود. در اینجاست که حروف و اعداد نیز ابزار ارتباط می شوند.
ابزاری که به همه چیز نام و کلام، مقدار و اندازه می دهد و مبحث اطلاع رسانی و بازاریابی را باز می کند؛ اطلاع رسانی بر این اساس است که، این نوع محصولات و خدمات را داریم، بازاریابی نیز بر این اساس که چه مقدار از این محصولات و خدمات مورد عرضه و تقاضا است، این دو مبحث لازم و ملزوم یکدیگر هستند که در باب ارتباطات و ارتباط مشاغل با هم مطرح می شوند؛ ارتباطی که هر انسانی و هر شغلی در خصوص رفع نیازهای مادی و معنوی خود با دیگران دارد و نقش اساسی پیدا می کند، در این راستا صداقت، درستی و انسان دوستی فرای همه محصولات و خدمات قرار می گیرند، چرا که این صفات عالیه هستند که به حروف و اعداد روح و تعالی می بخشند تا از این محصولات و خدمات استفاده بهینه را داشته باشیم.
مگر در دهکده جهانی حساب و کتاب وجود ندارد که غیر از این تصور کنیم، آری! مدیریت و برنامه ریزیهای صحیح و مدبرانه است که بر خواسته های معقول همه مهر تأیید زده تا این محصولات و خدمات به دست متقاضی خود برسد، این مسیری که در این راستا طی می شود راه ما را در خصوص ارتباطات هموار می نماید. مسیری که روزها، ماهها و سالها طول می کشد، با ارتباطات سازمان یافته جهت اطلاع رسانی و بازاریابی به کمترین زمان ممکن برسد تا از این لحظه، از زمان نیز استفاده بهینه گردیده، در این جاست که مکارم اخلاق حرف اول را در دنیا می زند، اینجاست که معنای حقیقی رقابت (والسابقون السابقون اولئک المقربون) را می بینیم.
به عبارتی تمام انسانها در خیر (برکت) رساندن به یکدیگر از هم پیشی می گیرند. و آن دهکده جهانی (مدینه فاضله) را نه در عالم رویا بلکه در بیداری خواهیم دید، آری! این پیام حقیر است به خود و تمام جهانیان که بیاییم تجدیدنظری در آنچه تاکنون گذشته است داشته باشیم و در اصلاح و آبادانی دنیای کنونی گامی بلند برداریم و شاهد طراوت و شادابی در تمام مخلوقات خداوند باشیم و در این دنیای کوچک همگی برای استفاده بهتر از الطاف و برکات خداوند بهره ای کامل ببریم.
هر چند که نمی توانم بگویم، این کلام آخر حقیر است و حق کلام را آنچنان که باید ادا کرده ام، اما سخن را با یکی از دیدگاههای خود به پایان می رسانم.
تبلیغات؛ یعنی مدیریت سرمایه برای استفاده بهینه از زمان و امکانات هستی جهت دست یافتن به کمالات انسانی در راه رسیدن به خدا.
ثـبات راه
آنچه که یک ملت را به سر منزل مقصود می رساند، برنامه ریزی و نظارت مدبرانه بر امور است، حال این امور شامل چه مواردی است خود مقوله ایی کامل و تمام (در همه امور) است، که در مجالی به بحث و بررسی می پردازیم.
یکی از آن موارد تثبیت قیمت محصولات و خدمات است که می توان بر اساس زمان و مکان، تهیه و تولید، عرضه و تقاضا مورد بررسی و مطالعه قرارداد و به دایره توانمندیها و ظرفیتها نیز توجه خاصی داشت، اینجا نیز مسأله ارتباطات (عوامل ارتباط) در جهت سهولت قرار گرفتن این محصولات و خدمات برای متقاضی قیمت با ثبات را از خود نشان می دهد.
البته، چون نقش انسان در تهیه و تولید، استفاده از محصولات و خدمات وجود دارد، باز هم معیارهای انسانی در خصوص قدر و منزلت انسان قدم پیش گذاشته و هر آنچه را که در حفظ قدر و منزلت انسان باشد را سنجیده و به محصولات و خدمات قیمت مدبرانه می دهد که همه در آسایش و رفاه به تعلیم و تربیت در نیل به کمالات انسانی قرار گیرند.
(ملتی در تعلیم و تربیت موفق است، که در قیمت دادن به محصولات و خدماتش از مستضعفان و محرومان غافل نباشد).
ارتباط مشاغل
سازمان ـ مؤسسه ـ شركت ـ كارخانه ـ صنف کشاورزان و صنوف مرتبط با کشاورزی ـ میادین میوه و تره بار ـ صنف صنعت و…
ارتباطات ـ اطلاع رساني ـ بازاريابي ـ برآورده شدن خواسته هاي معقول
توسعه، بهبود و رفاه جامعه
مديران
معاونين
واحدها و قسمتها
کارمندان و کارکنان
طرح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان
شناخت و شکوفایی استعدادها
برآورده شدن خواسته هاي معقول
قرار گرفتن سرمايه در بهترين وجه براي دست يافتن به كمالات انساني
در راه رسيدن به خدا.
Visits: 20