نقش اجتهاد مجتهدجامع الشرایط(ولایت فقیه) برای تدوین و تألیف کتب درسی با محوریت علوم ریاضی

تجربه و کسب مهارت‌های علمی و تحقیقاتی سیدحسام سیدحسینی قهه

رسول خدا صلی الله علیه و آله:

اُطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَى اللَّحْدِ . از گهواره تا گور ، دانش بجویید .(آداب المتعلّمین : ص ۱۱۱)

ابو عبدالله صادق علیه السلام:

پژوهش دانش، تکلیف دینی است.(گزیده کافی ج۱  ص۵)

 امام خمینی(قدس سره):

فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است.(صحیفه نور، جلد۲۱،ص۹۸)

سیدحسام سیدحسینی‌قهه رابط سابق دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه گیلان در دانشکده کشاورزی صومعه سرا دانشگاه گیلان( سعی و استمرار برای تحقیقات میدانی در کاربرد ملزومات مکتب متعالی)؛

نقش اجتهاد مجتهدجامع الشرایط(ولایت فقیه) برای تدوین و تألیف کتاب‌های درسی با محوریت علوم ریاضی

اهمیت ارتقاء کمی و کیفی راندمان ساختار های آموزشی و پژوهشی با تئور(مکتب) نظام هدفمند:

داشتن یک زیرساخت نظام آموزشی جامع و کامل از مهمترین و حیاتی ترین مسئله یک ملت و کشور است(طرح پیشنهادی نقد، تحلیل و رمز گشایی از تاریخچه نظام آموزشی در ایران و سایر  ملت‌ها و کشورهای مختلف جهان) .

نقش تئوری (مکتب) نظام هدفمند در تدوین و تألیف کتب درسی با محوریت علوم ریاضی

با توجه به اهمیت و گستردگی رشته های تحصیلی و رشته های بین رشته ای بر اساس نیازهای فردی و اجتماعی در ابعاد گوناگون علوم با محوریت علوم ریاضی و ویژگی تئوری (مکتب) نظام هدفمند برای تدوین و تألیف کتب درسی؛ لازم است برای توسعه کمی و کیفی رشته های تحصیلی و رشته‌های بین رشته‌ای؛ شاخه هایی از علوم ریاضی مخصوص و متناسب با آن رشته(هریک از رشته های تحصیلی و رشته‌های بین رشته‌ای) تدوین و تألیف گردد.

شناخت ویژگی های تربیتی هر فردی با شناخت از مکتب حاصل می شود.

سیدحسام سیدحسینی قهه با نام مستعار حسینی فرزند سیدمحمود متولد اول  اردیبهشت ۱۳۴۸ ابر اصفهان( گردش مسیر تاریخی خانوادگی و ابا و اجدادی ایشان تا انجا که سعی و تحقیق نموده است؛ روستاهای قهه کره و لاریچه در شهرستان دهاقان و به نقل از مرحوم عموی بزرگ و اقوام نسبی و سببی ایشان در روستای پوده از سادات شهرستان اقلید و لارستان فارس که از مدینه مهاجرت کرده اند هستند) فرزند هفتم از هشت فرزند سیدمحمود (مرحوم آقامحمود همچون اجدادش از معتمدین محلی و مردم دوست بود)؛ در منزل پدری واقع در محله ابر( ابهر، با نام باستانی اپرم که به معنی آینده ساز ،بعد از این و جاودانگی تعریف می شود) ساکن است، این محله نیز در منطفه  ۱۵ اصفهان است، این اهالی نسبت‌های نسبی و سببی با هم دارند.

بررسی چشم انداز تالیفات کتاب های درسی  و آمادگی استعدادها برای ورود به فضای گسترده آموزشی و پژوهشی و انتخاب مسیر تحصیلی هدفمند:  

دوره‌های تحصیلی سیدحسام سیدحسینی قهه:

  • دوره ابتدایی دبستان شیخ الاسلام ( شهید حمید اتحادی )ابهر اصفهان؛
  • دوره راهنمایی مدرسه خواجه نصیر الدین طوسی(شهید صادقیان) کردآباد اصفهان؛
  • آخرین مدرک تحصیلی دیپلم کشاورزی عمومی از مرکز آموزش کشاورزی کبوتر آباد اصفهان(سال ۱۳۷۰ )؛

 

آمادکی شخصیت مکتبی برای ورد به فضای گسترده آموزش و پژوهشی و انتخاب مسیر تحصیلی هدفمند:

  • سیدحسام سیدحسینی قهه؛شخصیت مکتبی که قبل از ورود به دانشگاه(سال۷۰-۱۳۶۹) تئوری خود را به مسؤول مرکز تحقیقات علمی و دینی و کتابخانه امیرالمومنین (علیه السلام ) اصفهان جناب حجت الاسلام والمسلمین سیّدکمال فقیه ایمانی؛ ارایه نموده است، ، به دلیل اهمیت تئوری ارایه شده، وارد دانشگاه شده(سال ۱۳۷۲)؛ پس از پژوهش و مطالعات راهبردی در خصوص یک چنین تئوری ارزشمندی از ادامه تحصیل دررشته تکنولوژی تولیدات گیاهی آموزشکده(دانشکده) کشاورزی و منابع طبیعی صومعه سرا دانشگاه گیلان انصراف(سال۱۳۷۵ ) داده است؛ در ادامه با سعی و اهتمام در پژوهش و مطالعات راهبردی به مکتوب نمودن و ارایه این تئوری ارزشمند به رؤسای محترم پیشین و جدید دانشگاه اصفهان(جناب آقای دکترطالبی سال۱۳۸۴ و جناب آقای دکتر رامشت)، وزیر محترم علوم، تحقیقات وفناوری جناب آقای دکتر زاهدی، رئیس محترم حوزه علمیه اصفهان جناب آیت ا.. مظاهری، رئیس محترم پیشین حوزه علمیه قم جناب آیت ا.. حسینی بوشهری، رئیس محترم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جناب حجت الاسلام والمسلمین ربانی، رئیس محترم شورای انقلاب فرهنگی جناب آقای دکتر احمدی نژاد، رئیس محترم پیشین مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر حداد عادل، رئیس محترم مرکز صدا و سیمای اصفهان جناب آقای مهندس کلباسی، رئیس محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جناب آقای مهندس ضرغامی، استانداران محترم پیشین و جدید استان اصفهان(جناب آقای مهندس حسینی، جناب آقای بختیاری و دکتر ذاکر اصفهانی)، رؤسای محترم پیشین و جدید مرکز هم اندیشی توسعه استان اصفهان( جناب آقای دکتر ساسان و جناب آقای دکتر ربانی)، شهردارمحترم اصفهان جناب آقای دکتر سقائیان نژاد و سایرنهادها ،سازمانها و مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

 

*سیدحسام سیدحسینی با شرکت در کارگاه ها و سیمنارهای ذیل گواهی آن دوره‌ها را کسب کرده‌است:

  • کارگاه آموزشی<<تاریخ محلی>> 26 بهمن ۱۳۸۹ به مدت ۸ ساعت – دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان؛
  • کارگاه آموزشی <<مقاله نویسی>> 1 اسفند ۱۳۸۹ به مدت ۸ ساعت – دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان؛
  • کارگاه آموزشی<<زندگی اعراب قبل از اسلام>> 6 اردیبهشت ۱۳۹۰ به مدت ۸ ساعت – دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان؛
  • کارگاه های آموزشی گروه دارویی کیمیا فام و شرکت دارو سازی آفاق؛ آذرماه ۱۳۹۰ – نمایشگاه دام و طیور اصفهان؛
  • گواهی نامه معتبر بین المللی از سوی جشنواره وب ایران و کنسرسیوم وب جهانی؛ ۲۶ ژانویه ۲۰۱۲ – اولین کنفرانس وب ایران؛
  • کارگاه های آموزشی”مراحل رشد شرکت ها” و “توسعه طرح بازاریابی الکترونیکی”؛ ۶ بهمن ۱۳۹۰ -مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات(رویش) جهاد دانشگاهی؛
  • سیمنار” مدیریت مشتریان شاکی” و “فنون مذاکره با مشتری شاکی” ۴ خرداد ۱۳۹۱ شرکت اقتصاد پویا زنده رود و سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان؛
  • سمینار علوم ریاضی و چالش ها که از ۲۹ – ۳۰ مهرماه ۱۳۹۴ توسط کمیسیون پیشبرد ریاضیات فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، انجمن آمار و دانشگاه تربیت مدرس برگزار گردید؛
  • کارگاه آموزشی تخصصی”مدیریت پوشش خبری بحران”با تدریس سرکار خانم دکتر تقی پور به مدت ۱۰ ساعت که توسط سازمان بسیج رسانه سپاه صاحب الزمان (عج) در موسسه علمی رزمندگان برگزار گردید؛
  • گواهی نامه پایان دوره سومین همایش تخصصی بهبود و توسعه پایدار کسب و کارهای الکترونیکی از مرکز آموزش بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهشهای با زرگانی(وزارت صنعت، معدن و تجارت)؛
  • کارگاه آموزشی _ تخصصی((کاربرد اسناد در پژوهش های تاریخی)) که با اهداف:
  1. شناخت انواع اسناد و انواع آن؛
  2. معرفی نمونه هایی از اسناد نو یافته؛
  3. شناخت ویژگی های خاص تاریخی اسناد؛
  4. کاربرد اسناد در پژوهش های تاریخی؛
  5. چگونگی تحلیل اسناد.

 تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۹۶ با همکاری گروه تاریخ دانشگاه اصفهان و قطب علمی مطالعات فرهنگ و تمدن شیعه در دوره صفویه به مدت ۸ ساعت در تالار مهر علیزاده دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان برگزار شد؛

  • گواهی شرکت در کارگاه ((اصول همکاری، تدوین و نگارش بروندادها، حقوق و اخلاق پژوهشی))(ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی)که در روز دوشنبه ۲۳ دی ۹۶ به مدت ۲ ساعت در تالار پیامبر اعظم توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان برگزار گردید؛
  • کارگاه آموزشی ((نگارش و ارسال مقاله به مجلات ISI در حوزه تاریخ))که با اهداف:
  1. آشنایی دانشجویان و پژوهشگران رشته تاریخ با مجلات بین المللی؛
  2. شناخت روش تحقیق نگارش مقالات خارجی؛
  3. تبیین روش تحقیق مقالات بین المللی در حوزه تاریخ؛
  4. شیوه ارجاع دهی مقالات بین الملللی در حوزه تاریخ؛
  5. ساختار مقالات بین المللی در حوزه تاریخ.

تاریخ ۴ – ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ توسط قطب علمی مطالعات فرهنگ و تمدن شیعه در دوره صفویه، انجمن ایرانی تاریخ اسلام شعبه اصفهان و گروه تاریخ و ایرانشناسی دانشگاه اصفهان در محل دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید، به مدت ۸ ساعت شرکت داشته اند.

نمایندگان مشتاق مکتب جامع و کامل مجلس شورای اسلامی چه انتظار و درخواستی از تئوری(مکتب) نظام هدفمند دارند؟!

تجربه تحقیقاتی سیدحسام سیدحسینی قهه در دوره های زمانی نظام ولایت فقیه و رهبری در دایره و حوزه مسؤولیت پذیری، انتصاب و تبلیغات انتخاباتی

  1. مربی سابق نهضت سواد آموزی، سال۱۳۶۶ الی ۱۳۷۰؛
  2. حضور در جبهه حق علیه باطل، سال۱۳۶۷؛
  3. مؤسس کانون فرهنگی، هنری سیّدالشهداء (علیه السلام )،سال۷۱-۱۳۷۰(تحقیقات میدانی انتخابات)؛
  4. عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان؛
  5. مسئول سابق ستاد امر به معروف ونهی از منکر دانشکده کشاورزی صومعه سرا دانشگاه گیلان؛
  6. رابط سابق دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه گیلان در دانشکده کشاورزی صومعه سرا دانشگاه گیلان؛
  7. عضو سابق هیئت رئیسه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان؛
  8. داوطلب عضویت در سه دوره انتخابات شورای اسلامی شهر خوراسگان اصفهان (تحقیقات میدانی انتخابات)؛
  9. داوطلب عضویت در نهمین و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری (تحقیقات میدانی انتخابات)؛
  10. عضو بسیج فعال در سازمان بسیج رسانه استان اصفهان- همکاری با بسیج اتاق اصناف استان اصفهان؛
  11. عضو کمیسیون آموزش اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی؛
  12. خادم افتخاری ستاد بازسازی عتبات عالیات.

*قابلیت مقاله با محوریت دانش علوم ریاضی و چند بعد نگر مکتبی :

قابلیت ایفای نقش تئوری(مکتب)نظام هدفمند برای تولید علم نافع در حوزه‌های مختلف علوم

با توجه به توانمندی تئوری ارایه شده در کتاب نظام هدفمند اثر سیدحسام سیدحسینی قهه؛ مقاله‌ای تحت عناوین مختلف (با توجه به اهمیت حقوق مخاطبین صفحه ۲۰ و ۲۱ « ارتباطات ، اطلاع رسانی، بازاریابی » کتاب نظام هدفمند) در همایش ها و جشنواره های گوناگون ارایه گردیده که در همایش ملی تعاون و کار آفرینی ۲۴ و۲۵ مهرماه ۱۳۸۷ این مقاله تحت عنوان «بررسی تعاون و کارآفرینی در دهکده جهانی» در بخش پوستر پذیرفته شده و گواهینامه آنرا دریافت نمودم؛ درﻫﻤﺎﯾﺶ ﻋﻤﻠﯿﺎت رواﻧﯽ،ﻣﻬـﻨﺪﺳﯽ وآﯾﻨﺪه ﭘﮋوﻫﯽ–- ﻣﻌــﺎوﻧـﺖ ﻓـﺮﻫﻨﮕﯽ وﺗﺒـﻠﯿﻐﺎت دﻓـﺎﻋﯽ ﺳﺘﺎد ﮐﻞ ﻧﯿﺮوﻫﺎی ﻣﺴﻠﺢ– اسفند ماه ۱۳۸۷ ، تحت عنوان«راهبرد خنثی سازی عملیات روانی در فرایند آینده پژوهی برای دهکده جهانی» پذیرش و چاپ درچکیده مقالات همایش عملیات روانی،مهندسی وآینده پژوهی؛ مقاله برتر در چهارمین جشنواه وب ایران– بهمن ماه ۱۳۹۰– تحت عنوان  « نگاهی به هستی شناسی وب معنایی از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی» ؛ در همایش اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی – دانشگاه علم و صنعت ایران – دانشکده مهندسی پیشرفت– اسفند ماه ۱۳۹۱– تحت عنوان «نگاهی به اقتصاد مقاومتی و سیاستگذاری انرژی از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی» که توسط کمیته علمی همایش مورد بررسی و پذیرش قرار گرفت؛ در سومین همایش بزرگ علوم و صنایع غذایی – دانشگاه صنعتی اصفهان–شهریور ماه ۱۳۹۴– تحت عنوان «نگاهی به  کاربرد فناوری های نوین جهت ارتقاء امنیت غذایی از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی»در بخش پوستر پذیرفته شده و گواهینامه آنرا دریافت نموده است.

اجتهاد علمی و عملی مجتهدجامع الشرایط(ولایت فقیه) در کشف حقیقت علوم (حوزه‌های مختلف علوم) برای تدوین و تالیف کتاب‌های درسی ؛ ﻋﻠﻮم رﯾﺎﺿﯽ و ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮔﺬاری ﻫﺎی ﮐﻼن ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﯽ

علوم ریاضی در نگاه و شناخت مکتبی(تئوری نظام هدفمند)؛ علوم ریاضی ساده ترین روش‌ها برای حل پیچیده ترین مسائل در حوزه‌های مختلف علوم را دارد و بر اساس محور این دانش ارزشمند کامل‌ترین راهکارهای متعالی در نظام هدفمند و مقدمه‌ای در بعد زمان و مکان  بر کتاب نظام هدفمند برای سیاست گذاری‌های کلان نظام آموزشی تعریف  و تبیین گردیده است.

اهمیت نقش چارچوب مکتبی جامع و کامل برای تولید علم نافع در حوزه‌های مختلف

راه حل شناخت و دستیابی(نقد و تحلیل و رمزگشایی) به یک نظریه(مکتب) جامع و کامل در بخش‌‍‌ها و حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تربیتی و …  ، نقدخیرخواهانه و سازنده بر رهبری یک ملت؛ حرکت ساختارهای سازمانی به سمت اصلاح و تعالی

ساختار

الحمدلله رب العالمین

عنایت به اهمیت ساختار نظام آموزشی؛ و برای تدوین چنین ساختاری نیاز به یک برنامه ریزی مدبرانه آموزشی – پژوهشی دارد، تا توازن و تعادل بین نسل های گوناگون حاصل آید، و این امر می تواند در روند اداره‌ امور زندگی فردی و اجتماعی افراد یک ملت نقش مهمی ایفا نماید و مفید و ثمربخش واقع شود (عدالت در تعلیم و تربیت)، لکن برای این مهم بهتر است در مرحله نخست؛ بررسی راهبردهای ساختاری چنین نظام آموزشی را به شکل پژوهش توسط علما و اندیشمندان آن ملت، و سپس جهت توازن و هماهنگی بین اقشار مختلف آن ملت طرح پژوهش نمود (همزمان نیز امکان پذیر است) «ارتقای بینش عمومی».البته؛ استراتژی این راهبردها در سطح جهانی اهمیت والایی دارد.

تاکنون آنچه که در کتابهای درسی طرح و بیان گردیده، بیشتر در بُعد نظریه ها(نقش حروف و اعداد) بوده که به شکل های مختلف در این کتابها جای گرفته اند و مورد تدریس واقع شده تا دانش آموزان نیز بتوانند در پرتو چنین نظریه هایی: مخترع، نویسنده، پزشک، مهندس، تکنسین، وکیل، قاضی، کارگردان، تهیه کننده، استاد و… شوند.

البته؛ هدف اینجانب تأیید یا رد چنین نظریه هایی نیست، بلکه جهت تأمل و تعامل، دیدگاههای خود را به شکل سؤال طرح و بیان می نمایم :

–        آیا این نظریه ها نیاز روزمره همه افراد یک جامعه را در امور روزمره آنها تأمین می‌کنند؟!

–        آیا روابط بین نظریه ها درشکوفایی و شکل گیری استعدادها جهت فرصتهای شغلی متعدد، در دست یافتن به کمالات انسانی نقش دارند؟!

–        آیا این نظریه ها با توازن و انطباق بر دستورات الهی طرح و بیان شده اند؟!

–        در زمینه عالی ترین راهبردی که بتوان نظریه هایی متوازن  و منطبق بر دستورات الهی که در امور روزمره هر فرد واجتماعی ایفای نقش نمایند و مفید و ثمربخش واقع شوند، چه پیشنهادی دارید؟!

به چند دیدگاه فوق اکتفا نموده، تا ان‌شاءا… زمینه ای باشد، جهت دست یافتن به یک ساختار نظام آموزشی جامع و کامل. البته، برای این که چیزی از قلم نیفتد، طرح ذیل را جهت بررسی و تحقیق پیشنهاد می‌کنم.

راههای ورود به مدرسه را با استراتژی جهانی شدن جهت تدوین کتابهای درسی و همچنین شناخت، شکوفایی و مدیریت استعدادها مورد بررسی و تحقیق قرار دهید (البته برای چنین ساختار نظام آموزشی جامع و کاملی، کلیه راهبردها و راهکارها در کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بُعد زمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند طرح و بیان گردیده است).

حسینی،مقدمه ای در بعد زمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند،صفحه۲۱-−۲۵

تئوری( مکتب) ‌نظام‌هدفمند مرجعی برای تعریف واژه‌ها و اصطلاحات مکتب‌ولایت‌فقیه‌( قرآن و اهل بیت علیهم السلام)

تعریف واژه‌ها و اصطلاحات مکتبی که باید برای سلامت قوای سه گانه( مقننه، قضائیه و مجریه) و سایر افراد ملت در حوزه‌های‌مختلف برای ادراه امور جامعه شناخته و در قانون‌گذاری و سیاستگذاری‌ها برای شکل‌گیری ساختارهارآموزشی و اجرایی(نهاد، وزارتخانه، سازمان، اصناف، اتحادیه کسب‌ وکارهای حقیقی و مجازی و …) محقق شوند:

اجتهاد، اصلاح‌گرا، اصول‌گرا،اطلاعات و آمار، فقه، دانش، فقیه، ولایت‌فقیه، مجتهد، مجتهدجامع‌الشرایط، دانش استنباطی و اثباتی احکام و علوم ، رهبری،نظام رهبری، فرماندهی کل قوا، قوای سه گانه( مقننه، قضائیه و مجریه)،نخبه، نخبگان،استعداد، مدیریت حفظ و نگهداری منابع انسانی ،اقشار مختلف مردم، مدیریت و نظارت مدبرانه، اشراف اطلاعاتی،فقه(دانش)اطلاعاتی فضا و محیط، خانواده، وزیر، کابینه وزرا، تبلیغ، انتخاب، اقتصاد،استقلال، حقوق، حقوق عامه، منافع عامه، بازار، تنظیم‌بازار، شورای‌رقابت، قیمت‌گذاری،محرومیت زدایی، حقوق شهروندی، رونق و جهش‌تولید، وقف، زکات، خمس، انفال، خصوصی سازی، مواد خام و مواد اولیه، مسکن، اصلاح اراضی، منابع و ذخایر ملی، سهام، یارانه، مالیات‌های تعریف شده بر اساس مکتب متعالی، قرض الحسنه برمبنای آموزه‌ها و تعلیمات مکتب متعالی،  امور خیر خواهانه، گردش پولی در چرخه بازار، روابط‌بین‌الملل ،تعاملات‌بین‌المللی، صادارت، واردات، مذاکره، نقد، تحلیل، رمزگشایی و … مراقب باشید سایر واژه‌ها و اصطلاحات از قلم نیفتد.

لازم به ذکر است تعریف واژه‌ها و اصطلاحات‌مکتبی ‌تاثیر مهمی در تدوین طرح‌ها و قوانین خواهد داشت و نظام‌رهبری و قوای سه گانه( مقننه، قضائیه و مجریه)  و سایر افرد ملت مسیر تکامل و روشنی را می‌پیمایند.

مکتب راه نجات و سعادت ملت و کشور ایران و سایر ملت‌ها و کشورهای مختلف جهان

امروز جهان تشنه یک نظریه(مکتب)  کامل و جامع با قابلیت حل مسأله در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است. مکتبی که قادر به اصلاح و بهبود سایر مکاتب موجود در ایران و سایر ملل مختلف جهان موثر واقع شود.

مطالعه و شناخت عمیق تئوری( مکتب) نظام هدفمند با نام‌های مبارک ذیل:

  1. مکتب خاتم پیامبران(ص)
  2. مکتب راهبردی مشترک تمام انبیاء الهی(مکتبی با چارچوب علمی و عملی تکامل‌محور)
  3. مکتب‌ولایت‌فقیه‌( قرآن و اهل بیت علیهم السلام)
  4. مکتب ادبی تکامل محور
  5. مکتب‌انتخابات‌تربیت‌محور
  6. مکتب امام خمینی (ره)
  7. مکتب استقلال و آزادگی
  8. مکتب‌اقتصادی‌عدالت‌محور
  9. مکتب حقوق بشر و سایر مخلوقات خداوند
  10. مکتب‌پیشگیری و درمان بیماری‌ها و سلامت نظام تعلیم و تربیت در ایران و جهان
  11. مکتب‌حجاب و عفاف(مکتب تربیتی با انواع مد و لباس تربیت محور)
  12. مکتب‌جهانی‌شدن (مسیرتکامل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اقوام وملل)
  13. مکتب‌رسانه‌ای‌سلامت‌محور
  14. مکتب‌سینمایی‌رسالت‌محور
  15. مکتب‌شهید‌قاسم‌سلیمانی
  16. مکتب‌عشق و محبت
  17. مکتب‌قدس
  18. مکتب‌کارآفرینی‌تعاون‌محور
  19. مکتب نوآوری و شکوفایی
  20. مکتب صلح عدالت محور جهانی
  21. مکتب هنر و خلاقیت

بدون شرح؟!  

سیدحسام سیدحسینی قهه

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی متن کلیک کنید.

برای دانلود کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بعدزمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند برwww.nezamehadafmand.ir کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه (ضروری)

شما مجاز هستید تا از تگ های HTML زیر در دیدگاهتان استفاده کنید:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

نام (ضروری)
ایمیل (ضروری)