مکتب حجاب و عفاف(مکتب تربیتی انواع مد و لباس سلامت محور)

بِسْمِ اللهِ النُّورِ بِسْمِ اللهِ نُورِ النُّورِ بِسْمِ اللهِ نُورٌ عَلى نُورٍ بِسْمِ اللهِ الَّذى هُوَ مُدَبِّرُ الاُْمُورِ بِسْمِ اللهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ وَاَنْزَلَ النُّورَ عَلىَ الطُّورِ فى کِتابٍ مَسْطُورٍ فى رَقٍّ مَنْشُورٍ بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ عَلى نَبِی مَحْبُورٍ اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى هُوَ بِالْعِزِّ مَذْکُورٌ وَبِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ وَعَلَى السَّرّاءِ وَالضَّرّاءِ مَشْکُورٌ وَصَلَّى اللهُ عَلى سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ.

به نام خداى نور، به نام خداى نور نور، به نام خداى نور بر نور، به نام خدایى که تدبیرگر امور است، به نام خدایى که نور را از نور آفرید، و سپاس خدایى را که نور را از نور آفرید، و نور را در کوه طور فرو فرستاد در کتابى بر نوشته، در ورقه‏اى گشوده، با اندازه‏اى درخور، بر پیامبرى‏ آراسته، سپاس خداى را که به عزّت یاد شود، و به عظمت مشهور است، و بر شادى و بدحالى سپاسگزارى شود، درود خدا بر آقاى ما محمّد و خاندان پاکش.

مکتب حجاب و عفاف(مکتب تربیتی انواع مد و لباس سلامت محور)

جایگاه زن شیعی در مقام تعلیم و تربیت ؛ محجوب بودن، عفت و حیا زن موجب شده تا در تبیین و طراحی انواع مد در زمان و مکان (فضا های مختلفی که دستورات الهی بر آن تبیین گردیده )که کاملترین آن چادر است را برای ایفای نقش در عرصه های گونا گون نظام تعلیم و تربیت به منصه ظهور رساند.

سیدحسام سید حسینی قهه

 

 

بِسْمِ اللهِ النُّورِ بِسْمِ اللهِ نُورِ النُّورِ بِسْمِ اللهِ نُورٌ عَلى نُورٍ بِسْمِ اللهِ الَّذى هُوَ مُدَبِّرُ الاُْمُورِ بِسْمِ اللهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ

 

همه عشقی اند

          باز هم بر آن شدم تا در جهان آفرینش به سیر و سیاحت بپردازم و فطرت خلایق را از جمله انسان برای همه به عرصه ظهور برسانم، آن وادی که من و شما در آن سیر و سیاحت می کنیم وادی عشق است، عشقی که خالق به مخلوق دارد و این ودیعه را در نهاد همه مخلوقات خود قرار داده تا یکتایی و بی نیازی خود را به عرصه ظهور رساند؛ عشقی که رسالت انبیا و اولیای خود را در پی داشته و دارد، عشقی که کمالات را برای همه مخلوقات خود در پی دارد، اینجاست که انسان خلیفه اللهی را به واسطه همین عشق نایل می گردد.

          آری! عشق مخلوق به خالق؛ در فطرت انسان که سیر نماییم می بینیم که چه کمالاتی از این عشق در وجودش بروز کرده است.

          غیرت و جوانمردی در مرد، عفت و حیا در زن که حب و علاقه شدید بین والدین و اولاد و اوج آن را در عشق مرد و زن برای زندگی مشترک (ازدواج مرد و زن) به تمام و کمال به شهود مشاهده می شود، آری! زیباآرایی و آراسته بودن زن و مرد در این زندگی مشترک و محجوب بودن مرد و زن در تمام حالات. هر آنچه که دایره این مقوله را گسترش دهیم عشق به تمام مخلوقات را در بشر می توان دید، آری! عشقی که به دنبال خود آسایش، رفاه و یکتاپرستی را برای همه انسانها به دنبال دارد را می توان مشاهده نمود.

          آری! غیرت و جوانمردی در فطرت مرد موجب می شود که در دورانهای مختلف زندگی عزت نفس خود را حفظ نماید و این عشق را پاس بدارد، و عفت و حیا در فطرت زن موجب می شود تا خود را برای غیر نیالاید و این عشق را پاس بدارد، آن لحظه تلاقی بین مرد و زن که زندگی مشترک به میان می آید به اوج خود رسیده و حقیقت وجودی خود را به عرصه ظهور می رساند.

          آری! برادر و خواهرم بدان که عشق در نهاد همه ما به ودیعه گذاشته شده تا به عشق به خالق هستی تمام کمالات در ما به عرصه ظهور برسد.

منابع:

شیخ عباس قمی، مفاتیح الجنان؛

بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۶۶ و ۶۸ و ج ۲۲، ص ۳۵۲٫

حسینی، نظام هدفمند، صفحه ۲۹

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی متن کلیک کنید.

برای دانلود کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بعدزمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند برwww.nezamehadafmand.irکلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه (ضروری)

شما مجاز هستید تا از تگ های HTML زیر در دیدگاهتان استفاده کنید:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

نام (ضروری)
ایمیل (ضروری)