قوای سه گانه( مقننه، قضائیه و مجریه) مکتب خود را برای اداره ملت و کشور اعلان و معرفی کنند؟!

قوای سه گانه( مقننه، قضائیه و مجریه) مکتب خود را برای اداره ملت و کشور اعلان و معرفی کنند؟!

دعای پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)

«اَلَلَّهُمَّ اَرِنِی الْاَشْیَاءَ کَمَا هِیَ؛ خداوندا! امور را آن گونه که هست، به من نشان بده.»

بحارالانوار، ج ۱۴، ص ۱۰ و ۱۱.

دعای امام صادق ( علیه السلام)

«اللهم ارنی الحق حقا حتی اتبعه، و ارنی الباطل حتی اجتنبه و لا تجعلها علی متشابهین، فاتبع هوای بغیر هدی منک; خداوندا! واقعیت حق را به من نشان بده تا از آن پیروی کنم، و باطل رابه من بنمایان تا از آن دوری ورزم، و حق و باطل را برای من مبهم و نامشخص نکن، که در نتیجه از هوای نفس خود به دور از راه هدایت تو، پیروی نمایم .»

بحارالانوار ، ج ۸۶، ص ۱۲۰ .

کاربرد اصول اعتقادی در تئوری (مکتب)نظام هدفمند در تعالی سبک زندگی ملل مختلف جهان

راه استنباط احکام و اثبات علوم در نیل به کمالات انسانی

هان، ای رسول آنچه که از جانب پروردگارت به تو نازل شده است، ابلاغ کن که اگر نکنی، رسالتت را (به درستی و کامل) ابلاغ ننموده ای.

(قرآن کریم، مائده، ۶۷)

هر کس را که من ولی و صاحب اختیارم، این علی نیز او را چنین است.

(پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ، احتجاج طبرسی، خطبه نبی در غدیرخم ۱/۱۴۶)

 

در رویدادهای مختلف به راویان احادیث و فقهای جامع الشرایط مراجعه کنید که آنها حجت من بر شما و من حجت خدا بر آنها هستم.

(امام زمان عجل الله تعالی فرجک الشریف، کمال الدین، ج ۲، ص ۴۸۳)

 

امروز دین شما را به حد کمال رساندم و بر شما نعمت را تمام کردم و بهترین آیین را که اسلام است برایتان گزیدم.

(قرآن کریم، مائده، ۳)

حسینی، نظام‏ هدفمند، صفحه۹

درچنین ساختاری؛منتخبین، منسوبین و منصوبین برای حل مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، تربیتی و… در یک مسیر واحد تلاش می کنند.

حقوق مکتبی که باید شناخته شود تا ملت در مسیر تکامل سلامت دین حرکت کنند.

از جمله ملزومات مهم این مکتب عبارتند:

حقوق‌ متقابل‌ مکتب ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) وامت ( فرد به فرد ملت)؛ زیر ساخت‌های حقوق‌ متقابل‌ مجتهد جامع الشرایط (ولایت فقیه ) وامت ( فرد به فرد ملت)؛ حقوق مکتبی که باید شناخته شود تا ملت در مسیر تکامل دین حرکت کنند.

زیر ساخت های مدیریتی و دموکراسی مجتهد جامع الشرایط (ولایت فقیه )؛ می تواند جامع ترین و کامل ترین دیپلماسی علمی و نظام نوآوری برای کشور مکتبی ایران در سطح ملل  مختلف جهان باشد.

نقش و جایگاه مجتهد جامع الشرایط در ارتقاء دانش ائمه جماعات در مسیر تکامل رسالت شناخت دانش حقوق مبتنی بر مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) در ابعاد گوناگون بسیار حائز اهمیت است.

  1. حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و خبرگان رهبری؛
  2. حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و قوای سه گانه( مقننه، قضائیه و مجریه)؛
  3. حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) وحوزه و دانشگاه؛
  4. حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و کابینه وزارا؛
  5. حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و کسب و کارها(حقیقی و مجازی)؛
  6. حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و خانواده؛
  7. حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و اقلیت های دینی؛
  8. حقوق‌ متقابل‌ مکتب‌ولایت‌فقیه( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و ائمه جماعات:

ـ حقوق‌ متقابل‌ ائمه جماعات نسبت به هم( ورودی و خروجی ائمه جماعت با دانش استنباطی و اثباتی قرآن و اهل بیت علیهم السلام  مسیر رسالت تکامل محور را به منصه ظهور می‌رساند) ؛

ـ حقوق‌ متقابل‌ امام جماعت(ائمه جماعات ) و مأمون؛

… مراقب باشید سایر حقوق‌ متقابل‌ مکتب ولایت فقیه (قرآن و اهل بیت علیهم السلام) وامت ( فرد به فرد ملت) که در زیر ساخت‌های حقوق‌ متقابل‌ مجتهد جامع الشرایط (ولایت فقیه ) وامت ( فرد به فرد ملت) از قلم نیفتد.

طرح مذاکره برای گفتمان داخلی و بین المللی کشورهای مختلف جهان

منتخب

ـ تبلیغات؛ یعنی مدیریت سرمایه برای استفاده بهینه از زمان و امکانات هستی جهت دست یافتن به کمالات انسانی در راه رسیدن به خدا.

ـ ملتی در عرصه های مختلف موفق است که تمام سیاستهای اقتصادی، اجتماعی و… خود را بر مبنای تعلیم و تربیت در نیل به کمالات انسانی قرار دهد.

ـ ملتی در تعلیم و تربیت موفق است، که در قیمت دادن به محصولات و خدماتش از مستضعفان و محرومان غافل نباشد.

ـ انتخاب؛ یعنی آموختن معیارها جهت دست یافتن به کمالات انسانی در راه رسیدن به خدا.

   حسینی،نظام هدفمند،صفحه۳۵

استقلال و  آزادگی، رمز شکوفایی و رونق و جهش تولید ملت‌ها

ملتی که به استقلال و آزادگی در جهان بیندیشد، سعی می کند به تمامی توانمندیها و ظرفیت های کشورش توجه ویژه ای داشته و به نیرو و منابع انسانی خود احترام بگذارد و به حقوشان اهمیت دهد تا در شکوفایی و رونق و جهش تولید گامهای سازنده و بلندی بردارند. و برای ملت های محروم از برخورداری چنین دانش ارزشمندی و الگویی موثر واقع شوند.

فَمَن یَعمَل مِثقالَ ذَرَّهٍ خَیرًا یَرَهُ﴿۷﴾

پس هر کس هم‌وزن ذرّه‌ای کار خیر انجام دهد آن را می‌بیند!

قرآن کریم، الزلزله، ۷

علوم ریاضی و سیاست‌گذاری‌های کلان نظام آموزشی

علوم ریاضی در نگاه و شناخت مکتبی(تئوری نظام هدفمند)؛ علوم ریاضی ساده ترین روش‌ها برای حل پیچیده ترین مسائل در حوزه‌های مختلف علوم را دارد و بر اساس محور این دانش ارزشمند کامل‌ترین راهکارهای متعالی در نظام هدفمند و مقدمه‌ای در بعد زمان و مکان  بر کتاب نظام هدفمند برای سیاست گذاری‌های کلان نظام آموزشی تعریف  و تبیین گردیده است.

هم‌اکنون نام واحد پول اصلی ایران ریال و واحد پول فرعی تومان است( دانش اقتصادی نهفته در چنین واحد پولی گستردگی دانش علوم ریاضی را در رونق تولید و جهش تولید در ابعاد گوناگون به منصه ظهور می‌رساند و مانع افزایش قیمت کالا و محصولات خواهد شد و با گسترش دایره مدیریت صادرات و واردات در شهرها و روستاهای استان‌های کشور و سایر کشوره‌های جهان کاهش قیمت کالا و محصولات برای رشد، تجلی، ظهور و شکوفایی صفات و  استعدادهای متعالی به منصه ظهور می رسد.

واحد پولی مشترک بین ملل مختلف جهان هر اسمی که داشته باشد تحت رهبری واحد یک چنین مکتب جامع و کامل( تئوری نظام هدفمند) برای رفاه و آرامش با ثبات ملت‌ها؛ قیمت‌ کالا و محصولات برای ملت‌ها تعریف و تنظیم می‌شود. 

هرکشوری با توان و ظرفیت اقتصادی که دارد می تواند یک الگوی اقتصادی‌عدالت‌محور برای رفاه و آرامش با ثبات ملت خود داشته باشد بدون اینکه واحد پولی مشترک بین ملل مختلف جهان بر آن کشور  و سایر کشورها تاثیر ناعادلانه داشته باشد و در ارتباط با سایر کشورها برای صادرات و واردات کالا و محصولات مورد نیاز ملت‌شان به نتایج ارزشمندی برسند.  هرکشوری با توان و ظرفیت اقتصادی که دارد می تواند یک الگوی اقتصادی عدالت محور برای رفاه و آرامش با ثبات ملت خود و سایر ملل جهان داشته باشد.

ازمهمترین ویژگی تئوری نظام هدفمند در مدیریت و تنظیم بازر اینست که قیمت کالا و محصولات برای حفظ آرمش فرد به فرد ملت افزایش نمی یابد و از یک ثبات ماندگار در سیاست های مدیریتی و تنظیم بازار با حفظ استقلال قرار داده می شود، دیگر اینکه چنین سیاستی به فرد به فرد ملت فرصت پس اند از و همکاری در امور خیر خواهانه نیز می دهد( الحدالله رب العالمین کشور ایران چنین ویژگی برایش فراهم است).

مطالعه و شناخت عمیق تئوری( مکتب) نظام هدفمند با نام‌های مبارک ذیل:

 

  1. مکتب خاتم پیامبران(ص)
  2. مکتب‌ولایت‌فقیه‌( قرآن و اهل بیت علیهم السلام)
  3. مکتب‌انتخابات‌سلامت‌محور
  4. مکتب امام خمینی (ره)
  5. مکتب استقلال و آزادگی
  6. مکتب‌اقتصادی‌عدالت‌محور
  7. مکتب حقوق بشر و سایر مخلوقات خداوند
  8. مکتب‌پیشگیری و درمان بیماری‌ها و سلامت نظام تعلیم و تربیت در ایران و جهان
  9. مکتب‌حجاب و عفاف(مکتب تربیتی با انواع مد و لباس سلامت محور)
  10. مکتب‌جهانی‌شدن (مسیرتکامل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اقوام وملل)
  11. مکتب‌رسانه‌ای‌سلامت‌محور
  12. مکتب‌سینمایی‌رسالت‌محور
  13. مکتب‌شهید‌قاسم‌سلیمانی
  14. مکتب‌عشق و محبت
  15. مکتب‌قدس
  16. مکتب‌کارآفرینی‌تعاون‌محور
  17. مکتب نوآوری و شکوفایی
  18. مکتب صلح عدالت محور جهانی

 

 

تئوری( مکتب) نظام هدفمند می تواند سکان دار مسیرتمام وکمال تحول حوزه و دانشگاه و احیاءکننده ارزشهای علمی، والای بشری و اصیل اسلامی در سیاستگذاری و برنامه ­ریزیهادر سطوح خرد و کلان نظام جمهوری اسلامی در داخل و در سطح بین الملل قرار گیرد.

ﻧﻬﺎدﻫﺎ، ﺳﺎزﻣﺎ ن ﻫﺎ، اﺻﻨﺎف و اﺗﺤﺎدﯾﻪ ﻫﺎی ﮐﺴﺐ ﮐﺎرﻫـﺎی ﺣﻘﯿﻘـﯽ و ﻣﺠـﺎزی  ﻣـﺮﺗﺒﻂ ﺑـﺎ قوای سه گانه( مقننه، قضائیه و مجریه)؛ سلامت اداره امور جامعه در ایران و سایر ملل جهان را برای ﺑﺨﺶﻫﺎ و ﺣﻮزهﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، اﻗﺘﺼﺎدی، ﺳﯿﺎﺳﯽ، ﺗﺮﺑﯿﺘـی و … رقم زنند.

مکتب‌ولایت‌فقیه(قرآن و اهل بیت علیهم السلام)، در این مکتب حقوق فرد به فرد ملت بسیار حائز اهمیت است؛ ساختارهایی که در حکومت مکتبی مجتهد جامع الشرایط ( ولایت فقیه) باید  در خدمت ملت برای مطالبات ملی و مکتبی ملت در داخل و سطح بین الملل باشند:

نهادها    وزارتخانه‌ها    سازمان‌ها

موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ( ره )

مجلس خبرگان رهبری

دفتر مقام معظم رهبری

دفاتر مراجع تقلید

مجمع تشخیص مصلحت نظام

شورای نگهبان

مرکز پژوهشها مجلس شورای اسلامی

نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری

دولت جمهوری اسلامی ایران

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی

وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ریاست جمهوری اسلامی ایران

وزارت صنعت،معدن و تجارت

گمرک جمهوری اسلامی ایران

وزارت امور اقتصاد و دارایی

وزارت آموزش و پرورش

وزارت ورزش و جوانان

وزارت راه و شهرسازی

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت امور خارجه

وزارت دادگستری

وزارت اطلاعات

وزارت کشور

وزارت نفت

وزارت نیرو

.. سایر نهادها، سازما ن‌ها، اصناف و اتحادیه های کسب کارهای حقیقی و مجازی  و بلاخص نهادهای مردمی و اقشار مختلف ملت از قلم نیفتد.

راه ﺣﻞ ﺷﻨﺎﺧﺖ و دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ مکتب و دانش استنباطی و اثباتی احکام و علوم برای سلامت اداره امور جامعه در ایران و سایر ملل جهان در ﺑﺨﺶﻫﺎ و ﺣﻮزهﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، اﻗﺘﺼﺎدی، ﺳﯿﺎﺳﯽ، ﺗﺮﺑﯿﺘـی و …، ﻧﻘﺪ ﺳﺎزﻧﺪه ﺑﺮ رﻫﺒﺮی ﯾﮏ ﻣﻠﺖ؛ ﺣﺮﮐﺖ ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ اﺻﻼح و ﺗﻌﺎﻟﯽ

ساختار

الحمدلله رب العالمین

عنایت به اهمیت ساختار نظام آموزشی؛ و برای تدوین چنین ساختاری نیاز به یک برنامه ریزی مدبرانه آموزشی – پژوهشی دارد، تا توازن و تعادل بین نسل های گوناگون حاصل آید، و این امر می تواند در روند اداره‌ امور زندگی فردی و اجتماعی افراد یک ملت نقش مهمی ایفا نماید و مفید و ثمربخش واقع شود (عدالت در تعلیم و تربیت)، لکن برای این مهم بهتر است در مرحله نخست؛ بررسی راهبردهای ساختاری چنین نظام آموزشی را به شکل پژوهش توسط علما و اندیشمندان آن ملت، و سپس جهت توازن و هماهنگی بین اقشار مختلف آن ملت طرح پژوهش نمود (همزمان نیز امکان پذیر است) «ارتقای بینش عمومی».البته؛ استراتژی این راهبردها در سطح جهانی اهمیت والایی دارد.

تاکنون آنچه که در کتابهای درسی طرح و بیان گردیده، بیشتر در بُعد نظریه ها(نقش حروف و اعداد) بوده که به شکل های مختلف در این کتابها جای گرفته اند و مورد تدریس واقع شده تا دانش آموزان نیز بتوانند در پرتو چنین نظریه هایی: مخترع، نویسنده، پزشک، مهندس، تکنسین، وکیل، قاضی، کارگردان، تهیه کننده، استاد و… شوند.

البته؛ هدف اینجانب تأیید یا رد چنین نظریه هایی نیست، بلکه جهت تأمل و تعامل، دیدگاههای خود را به شکل سؤال طرح و بیان می نمایم :

–        آیا این نظریه ها نیاز روزمره همه افراد یک جامعه را در امور روزمره آنها تأمین می‌کنند؟!

–        آیا روابط بین نظریه ها درشکوفایی و شکل گیری استعدادها جهت فرصتهای شغلی متعدد، در دست یافتن به کمالات انسانی نقش دارند؟!

–        آیا این نظریه ها با توازن و انطباق بر دستورات الهی طرح و بیان شده اند؟!

–        در زمینه عالی ترین راهبردی که بتوان نظریه هایی متوازن  و منطبق بر دستورات الهی که در امور روزمره هر فرد واجتماعی ایفای نقش نمایند و مفید و ثمربخش واقع شوند، چه پیشنهادی دارید؟!

به چند دیدگاه فوق اکتفا نموده، تا ان‌شاءا… زمینه ای باشد، جهت دست یافتن به یک ساختار نظام آموزشی جامع و کامل. البته، برای این که چیزی از قلم نیفتد، طرح ذیل را جهت بررسی و تحقیق پیشنهاد می‌کنم.

راههای ورود به مدرسه را با استراتژی جهانی شدن جهت تدوین کتابهای درسی و همچنین شناخت، شکوفایی و مدیریت استعدادها مورد بررسی و تحقیق قرار دهید (البته برای چنین ساختار نظام آموزشی جامع و کاملی، کلیه راهبردها و راهکارها در کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بُعد زمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند طرح و بیان گردیده است).

حسینی،مقدمه ای در بعد زمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند،صفحه۲۱-۲۵

بدون شرح!!

سیدحسام سیدحسینی قهه

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی متن کلیک کنید.

برای دانلود کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بعدزمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند برwww.nezamehadafmand.ir کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه (ضروری)

شما مجاز هستید تا از تگ های HTML زیر در دیدگاهتان استفاده کنید:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

نام (ضروری)
ایمیل (ضروری)