خبرگان بدون مدرک حوزوی و دانشگاهی

خبرگان بدون مدرک حوزوی و دانشگاهی

خبرگان بدون مدرک حوزوی و دانشگاهی

اعلام داوطلبی؛ صاحب فن و مهارت و صاحب نظر تئوری نظام هدفمند (http://nezamehadafmand.irسیدحسام سیدحسینی قهه ( خبرگان بدون مدرک حوزه و دانشگاه) برای عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی  ( http://www.farhangoelm.ir )

 

 

استعداد یابی و تعیین مدارج علمی و مدارک تحصیلی

استعداد یابی و تعیین مدارج علمی و مدارک تحصیلی د ر ساختار نظام آموزش و پرورش(حوزه و دانشگاه) چگونه تعریف گردد و مورد پذیرش واقع شود.

شخصیت بوعلی سینا در یادگیری علوم بیشتر باید مورد توجه مجامع علمی(حوزه و دانشگاه و بلاخص آموزش و پرورش) قرارگیرد و الگویی برای ارتقاء ساختارنظام آموزش و پرورش(حوزه و دانشگاه) صورت پذیرد و  خود آموزی دانش جویندگان علم را هم ازقلم نیاندازند و از چنین استعدادهایی نیز در امور مختلف،جامعه علمی را از دانش آنها آگاه سازند تا همچون سایر اساتید از دانش ایشان بهره مند شوند و ایشان از حقوق خود برخوردار گردند.

سیدحسام سیدحسینی قهه

——————————————————————-

پس از چند سال، خانواده عبدالله به بخارا رفت . ابوعلی در آنجا به آموختن زبان عربی و قرآن و ادبیات پرداخت. منطق و مقدمات ریاضی را، درخانه، نزد ابوعدالله ناتلی آموخت، اما در علوم طبیعی و پزشکی استادی نداشت و از راه خود آموزی این دانش ها را فرا گرفت. پس از اندک زمانی، در پزشکی چنان شهرت یافت که پزشکان مشهور به شاگردی نزد او می آمدند .  وی در ده سالگی حافظ  قرآن کریم شد و نزد ابوعبدلله ناتلی منطق و هندسه و نجوم آموخت . هفده ساله بود که برای درمان بیماری نوح بن منصور دعوت شد و او را درمان کرد. به پاداش این خدمت اجازه یافت تا در کتابخانه سلطنتی به مطالعه بپردازد . بر اثر مطالعه کتابهای کم نظیری که در این کتابخانه بود به آگاهیهای تازه ای در زمینه پزشکی و فلسفه دست یافت.

کوتاه شده از مقدمه کتاب دانشنامه علایی

تبیان

چشم انداز و آینده پژوهی تعیین مدارج علمی و مدارک تحصیلی با محوریت شناخت استعدادها(اهمیت حقوق مالکیت فکری)

هرچند که در جوامع علمی کشورهای مختلف جهان به این مهم پرداخته اند و به میزان سوابق و تجربیات استعدادهای افراد مختلف به تعیین مدارج علمی و مدارک تحصیلی ایشان می پردازند؛لکن اینجانب پیشنهاد می کنم در این خصوص اندیشمندان و علما و مسوولان عزیز گام های بهتر و ارزشمند تری بردارند تا انشاءلله رشد و شکوفایی استعدادها افراد و آبادانی و بالندگی و اقتدار جامعه بشری فراهم شود.

برای داشتن یک ساختار آموزشی نظام مند و هدفمند لازم است تا به تمامی استعدادها در ابعاد گوناگون توجه داشت؛ و همه امکانات رابرای رشد و تعالی استعدادها فراهم نمود. سیدحسام سیدحسینی قهه

@nezamehadafmand_ir

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه (ضروری)

شما مجاز هستید تا از تگ های HTML زیر در دیدگاهتان استفاده کنید:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

نام (ضروری)
ایمیل (ضروری)