آینده پژوهی مکتبی امام خمینی (ره) برای حمایت از ملت‌های مظلوم و مستضعف و صلح عدالت محور جهانی

       نگاه-مکتبی-به-توان-و-ظرفیت-های-داخلی-و-بین-المللی-با-حفظ-استقلال-و-آزادگی-ملت‌ها-و-کشورهای-مختلف-جهان

   سیدحسام سیدحسینی‌قهه رابط سابق دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه گیلان در دانشکده کشاورزی صومعه سرا دانشگاه گیلان( سعی و استمرار برای تحقیقات میدانی در کاربرد ملزومات مکتب متعالی)؛

آینده پژوهی مکتبی امام خمینی (ره) برای حمایت از ملت‌های مظلوم و مستضعف و صلح عدالت محور جهانی

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ. نون سوگند به قلم و آنچه مى ‏نویسند

          قرآن کریم،قلم/سوره۶۸، آیه۱.

رسالت‌محوری در قرآن و اهل بیت علیهم السلام؛ همان استمرار حرکت انبیاء الهی در تحقق صلح عدالت محوری برای تمام ملت ها و کشورهای جهان است.

منطق جهانی شدن ملت مکتبی؛ ایران(پارس) کشوری مکتبی

ایران(پارس) کشوری دارای فرهنگ و تمدن دیرینه تاریخی است که توانسته است سعی کند به دانش‌(فقه) مکتب‌ولایت‌فقیه ( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) مطابقت دهد و چنان که طرح ها و قوانین آن با این مکتب متعالی مطابقت نکند، به بازنگری آنها بپردازد و سعی نماید به یک الگوی جهانی درحوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تربیتی و … تبدیل شود.

سیدحسام سیدحسینی‌قهه

 

صحیفه امام خمینی «جلد ۱۳ » صفحات ۴۴۷- ۴۴۸

زمان: ۶ دی ۱۳۵۹ / ۱۹ صفر ۱۴۰۱

مکان: تهران، جماران

موضوع: اهمیت علم و دانش در اسلام و لزوم همراهی آموزش با تربیت

حضار: مسئولان نهضت سوادآموزی سراسر کشور و شرکت کنندگان در سمینار نهضت سوادآموزی

تبدیل کردن مسلسلها به قلمها

از آقایان تشکر می‌کنم که در این هوا و محل ضیق (۱) مجتمع شدند تا بعض صحبتها را بکنند و بکنیم. آقایان که حالا آمدند پیش من، از اینکه در این سال آن طوری که باید مردم اقبال کنند و وسایل فراهم باشد برای نهضت سوادآموزی نشده است، ولی امیدوارم که بعد بشود. البته هر کاری که انسان شروع می‌کند ابتدای شروع یک اموری پیش می‌آید که پیش بینی نشده است، و یک احتیاجاتی است که در وقتی که مشغول به خدمت هستند احساس می‌شود. و من امیدوارم که از این به بعد هم ملت ما و هم دولت اهتمام داشته باشند که این امر حیاتی انجام بگیرد. در این تابلویی که آقایان آوردند نوشته‌اند که اگرچه بشود قلمهایمان را به مسلسل تبدیل می‌کنیم. ما امیدواریم که بشر به رشدی برسد که مسلسلها را به قلم تبدیل کند. آن قدری که قلم و بیان به خدمت بشر بوده است مسلسلها نبوده‌اند. مسلسلها غالباً در خدمت ابرقدرتها بوده‌اند و برای تباهی بشر بوده‌اند. واسلام هم که امر فرموده است به اینکه جهاد بکنند و دفاع بکنند والبته محتاج به همه ابزار جنگی است. (۲) اساس بر این است که دفاع از حق بکنند و حق را و علم راجانشین مسلسل بکنند. قلم و علم و بیان است که می‌تواند بشر را بسازد، نه مسلسل و نه سایر قوای تخریب کننده. مسلسلها هم و همه آلات حربی هم در سایه علم تحقق پیدا کردند. منتها گاهی مسلسلها و سایر ابزار باصطلاح تمدن را اشخاصی ایجاد کرده‌اند که موجب تخریب بلاد و عباد شده است. و گاهی اشخاصی ایجاد کرده‌اند که موجب تأیید انسان و ساختن انسان و آرامش در بین انسانها بوده است و در این خدمت بوده است.

شما کوشش کنید که با بیان و قلم مسلسلها را کنار بگذارید و میدان را به قلمها و به علمها و به دانشها واگذار کنید.

بشر تا در سایه مسلسل و توپ و تانک می‌خواهد ادامه حیات بدهد، نمی‌تواند انسان باشد، نمی‌تواند به مقاصد انسانی برسد. آن وقتی مردم به مقاصد اسلامی و انسانی می‌رسند و به کمال دانش و علم می‌رسند که قلمها بر مسلسلها غلبه کند، و دانشها در بین بشر به آنجا برسد که مسلسلها را کنار بگذارد، و میدان، میدان قلم باشد، میدان علم باشد.

——————-

(۱)- تنگ.

(۲)- اشاره است به آیه شریفه ۶۰ از سوره مبارکه انفال: «وَأَعِدُّواْ لَهُمْ ما اسْتَطَعْتُمْ من قُوَّهٍ وَ مِن ربَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرِینَ مِن دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللهُ یَعْلَمُهُمْ». و شما (ای مؤمنان) در مقام مبارزه با آن کافران، خود را مهیا کنید و تا آن حدّ که بتوانید از تسلیحات و آلات جنگی و اسبان سواری برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان کاملاً فراهم سازید و بر قوم دیگری که شما بر دشمنی آنان مطلع نیستید و خدا به مکر و دشمنی آنان آگاه است نیز مهیّا باشید.

نگاه مکتبی به توان و ظرفیت های داخلی و بین المللی با حفظ استقلال و آزادگی ملت‌ها و کشورهای مختلف جهان

الحمدلله رب العالمین

یکی از قواعد دفاعی ملت و کشور مکتبی ایران(پارس) اینست که تسلیحات مورد نیاز دفاعی خود را تامین کند و در نقش بین الملل نیز نقش حامی ملت ها و کشوره‌های مظلوم و مستضعف را داشته باشد به همین منظور برای پیشگیری از جنگ افروزی و کاهش هزینه برای چنین ملت‌ها و کشورهای مظلوم و مستضعف به دانش ساخت تسلیحات دور برد و نقطه زن عادلانه دست یافت. انشالله در فضای سایبری نیز دانش های نافع و مفیدی برای بهره مندی از توان و ظرفیت های داخلی ملت‌ها وکشورها و بین المللی ترویج و نشربدهند. تا صلحی عدالت محور  برای تمامی ملت ها و کشورهای مخلتف جهان محقق سازد.

تاریخ تا کنون مسیر تکامل دستیابی به نظریه(مکتب) جامع و کامل را طی نموده و هیچ ملت وکشوری یک نظریه (مکتب) جامع و کامل را تجربه نکرده اند. با رهبری امام خمینی(ره) ظهور فقه (دانش) تئوری واقعی اداره انسان از گهواره تاگور است احیا شد و در مسیر طرح چنین نظریه ای؛ پروژه شناخت یک نظریه(مکتب) جامع و کامل با قابلیت حل مسأله در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تربیتی و…شکل گرفت.

پروژه شناخت یک نظریه(مکتب) جامع و کامل

امروز جهان تشنه یک نظریه(مکتب) جامع و کامل با قابلیت حل مسأله در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است. مکتبی که قادر به اصلاح و بهبود سایر مکاتب موجود در ایران و سایر ملل مختلف جهان موثر واقع شود.

مطالعه و شناخت عمیق تئوری( مکتب) نظام هدفمند با نام‌های مبارک ذیل:

  1. مکتب خاتم پیامبران(ص)
  2. مکتب‌ولایت‌فقیه‌( قرآن و اهل بیت علیهم السلام)
  3. مکتب‌انتخابات‌سلامت‌محور
  4. مکتب امام خمینی (ره)
  5. مکتب استقلال و آزادگی
  6. مکتب‌اقتصادی‌عدالت‌محور
  7. مکتب حقوق بشر و سایر مخلوقات خداوند
  8. مکتب‌پیشگیری و درمان بیماری‌ها و سلامت نظام تعلیم و تربیت در ایران و جهان
  9. مکتب‌حجاب و عفاف(مکتب تربیتی با انواع مد و لباس سلامت محور)
  10. مکتب‌جهانی‌شدن (مسیرتکامل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اقوام وملل)
  11. مکتب‌رسانه‌ای‌سلامت‌محور
  12. مکتب‌سینمایی‌رسالت‌محور
  13. مکتب‌شهید‌قاسم‌سلیمانی
  14. مکتب‌عشق و محبت
  15. مکتب‌قدس
  16. مکتب‌کارآفرینی‌تعاون‌محور
  17. مکتب نوآوری و شکوفایی
  18. مکتب صلح عدالت محور جهانی

نکته مهم اینست که : قوای سه گانه( مقننه، قضائیه و مجریه) مکتب خود را برای اداره ملت و کشور اعلان و معرفی کنند؟!

بدون شرح؟!

سیدحسام سیدحسینی‌قهه

منابع:

سایت روح الله

سایت نظام هدفمند

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی متن کلیک کنید.

برای دانلود کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بعدزمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند برwww.nezamehadafmand.ir کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه (ضروری)

شما مجاز هستید تا از تگ های HTML زیر در دیدگاهتان استفاده کنید:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

نام (ضروری)
ایمیل (ضروری)